200 000-es elérés TikTok-on egy “elcsépelt” témában ezzel a csavarral

solen-feyissa-1s1w1c4_vya-unsplash.jpg

A közösségi médiából elképesztő intenzitással ömlik ránk a pszicho kontent. Gyakran hallom, hogy egyszerűen ma már lehetetlen újat mondani, vagy épp kitűnni, és ezt a fajta meggyőződést a posztok, amikkel szembetalálkozunk is visszaigazolják. Na de nem azért, mert nem lehet valami olyat mondani, ami figyelmet is kap! Hanem azért, mert ott a félelem, hogy amennyiben valami olyat fogalmazol meg, ami eddig a szőnyeg alá volt söpörve, azzal támadásnak teheted ki magad. Na de mi történik akkor, ha elértél az énmárkaevolúciód egy új fejezetéhez, és a magabiztosságod is megvan ahhoz, hogy felemeld a szőnyeget. Tegyük fel pszichológus vagy, és szeretnél minél nagyobb figyelmet generálni az új énmárkastruktúrád népszerűsítésére.

Háttér sztori: 

Záborszky Zsófival jó pár éve dolgozunk, időről-időre visszatér hozzám. Az utóbbi alkalommal a karrierje új szakaszának alapozásában segítettem, és ennek része volt a közös munka utolsó stádiumában a kezdeti tartalomstratégia kapcsán való ötletelés is. Ami nagyon szimpatikus Zsófi látásmódjában az egyértelműen az volt, hogy nyitott, és bátran foglalkozik olyan témákkal, amikkel itthon még mindig szinte senki, vagy amit mintha a legtöbben nem látnának, vagy akarnának észrevenni, miközben ezek a témák figyelmet követelnek.

Pontosan emiatt a nyitottság miatt tudtam, hogy bátran elengedhetem a fantáziámat, mert valószínű, hogy ki fogja próbálni azt, amit felhoztam neki.

A szűz terület:

Fontos leszögeznem: nem vagyok TikTok szakértő, de a tartalommal való figyelem generálása a szakterületem. Zsófinak felvázoltam, hogy észrevettem egy jelenséget az elmúlt években: még néhányan azok közül a férfi ismerőseim közül is, akik nem használják a TikTok-ot, pszicho tartalmak miatt keresőből, letöltés nélkül gyakran néznek videókat, és küldözgetik őket egymásnak. Azok közül a férfiak közül, akik pedig használják a TikTok-ot, egy-egy érzelmileg megterhelő időszakban (pl. szakítás, csalódás, válás, stb.), még akár 35-40 felett is éhezve keresik a pszicho tartalmakat, hogy validálást, megnyugtatást, választ kapjanak a kérdéseikre.

Milyen érdekes, hogy valahogy szinte minden nő kizárólag csak a női célközönségnek gyárt tartalmat, miközben ott vannak a megoldásra éhes férfiak is, akik bizony nőktől is örömmel fogadják el a segítséget - főleg, ha felismerést hoz, visszacsatolást ad, vagy megnyugvást - vagy bármi mást, amire épp éhezik. Innen jött az ötlet: mi lenne, ha tesztelné azokat a tartalmakat, amik KIFEJEZETTEN a férfi közönségnek szólnak, őket edukálják. (Sadia Khan énmárkájá egy jó példa valami nagyon hasonlóra). Pl.: amikor a nő nárcisztikus, amikor a nő bántalmazó, amikor a nő manipulál, stb.

Mondhatnánk, hogy nem indulhatunk ki a tapasztalatomból, csak azért, mert az elmúlt 2-3 évben nagyjából 5 férfinél láttam ilyet - mégis, mivel pontosan tudom, hogy annak idején is mennyi férfi olvasott és volt odáig az írásaimért követés/lájkolás/megosztás/kommentek nélkül, ezért bátrabban mertem felhozni ezt a jelenséget. Ha nem volt lájk meg komment, akkor én ezt honnan tudom? Hát onnan, hogy sok üzenetet kaptam tőlük, továbbá gyakran jöttek oda hozzám, hogy olvasnak (számos ismert férfi, sportoló is, stb.), és a legaktívabb éveimben nem nagyon volt olyan férfi ebben az országban, akinek miután bemutatkoztam, ne tudta volna, hogy ki vagyok. Arról nem is beszélve, hogy talán még mindig kisebb eséllyel fordul egy férfi szakemberhez, és előbb keresi az idézeteimet, vagy pszicho kontentet a TikTok-on.

"Dehát honnan tudja, ha nem jár terápiába és nem olvas ilyen könyveket?"

Szerintetek az, aki nem jár terápiára, és nem olvas könyveket, honnan ismer olyan kifejezéseket, mint “trauma”, “gaslighting”, “love bombing”, és társai?

Végezz egy kis kutatást, nézd meg, hogy ezek a férfiak milyen tartalmakat követnek, és ott a válasz. Ha nem is köteleződik el, és nem követ, attól a feedjében ez még mind ott lehet. 

Nyilván, nem általánosítok, mert ez nem lesz mindenkire igaz, de ha csak pár ezer, esetleg pár százezer férfi rezonál erre, akkor ott van valami.

Visszaigazolás:

Nézzük is, hogy mi történt azok után, hogy Zsófi elindult ebbe az irányba.

2.jpeg  

Értelemszerűen nem erre a témára és a férfiakra fogja 100%-ban ráhúzni a tartalomstratégiáját, viszont aktivizált egy olyan közönséget, akikről azt gondolnánk, hogy nem érdeklődnek. Ha pedig a jövőben is megjelenik néha egy-egy ilyen tartalom, garantálom, hogy idővel belőlük is tanuló/membership előfizető lesz, miközben a közönsége nem kizárólag csak nőkre alapoz. 

Természetesen ha az énmárkája a férfiaknak szóló pszicho kontentet tűzné egyértelműen ki a zászlajára, akkor máris jöhetnek az ilyen jellegű tartalmak, majd az erre épített akár 5 éves stratégia könyvvel, előadásokkal, kurzusokkal, kihívásokkal.

Mivel a témára garantálom, hogy alig van találat a magyar keresőben, egy hatalmas közönség éhezik rá. Ennyire “egyszerű“ ez.

A mai napig azt gondolom, hogy az emberekre való nyitottságod mértéke határozza meg az elérésedet. 

RENGETEG olyan megközelítés van még mindig, amiről senki sem írt, amit senki sem mer megérinteni, mert tabu. Ahogy már milliószor leírtam: jelenleg még mindig ott tartunk, hogy a legtöbben óvatoskodva, félve, ugyanazokat az “ezt már hallottuk” tartalmakat rakják ki, és nem mernek “máshogy látni”. Talán azért, mert jajj, ugyan a többi pszicho/coach szakember majd elítél, vagy a potenciális női ügyfél nem engem választ, mert hogy állíthatom azt, hogy egy nő is lehet nárcisztikus/bántalmazó?”

Ébredjünk fel, nyissuk ki a szemünket, és ne tagadjuk a valóságot - valahol itt kezdődik egy szakértői énmárka.

A bejegyzés trackback címe:

https://oravecznora.blog.hu/api/trackback/id/tr4118374517
süti beállítások módosítása