Mit tanultam 7 év alatt több, mint 4000 órányi konzultációból

orange_and_pink_colorful_abstract_calendar_desktop_wallpaper-7.pngMagabiztosan állíthatom így több, mint 4000 óra egyéni konzultáció után, hogy sokaknál a sikertelenség oka, ha énmárkaépítésre kerül a sor, hogy abszolút nincsenek tisztában az eredményességhez szükséges munkamennyiség mértékével. A mintázatot lehet tagadni, de felesleges: a közösségi médiából ömlik a “pénzt/hírnevet azonnal” narratíva, és valahogy arról már csak kevesen beszélnek transzparensen, hogy mi a valóság (nyilván, az már nem vonzó). Ha annyi munkát tettem volna bele és tennék bele a mai napig a vállalkozásomba, amit a legtöbben, valószínű, hogy éhenhalnék - és ezt számtalan 10+ éve vállalkozó ügyfelem is elmondhatja. Apropó: az a munkamennyiség, amit a főállásodba tettél bele, itt édeskevés lesz. Nézzük, mi az a 8 meghatározó felismerés, amit 2017 óta tapasztaltam a munkám során. 

1. Az a bizonyos rutin 🔄

Azért is veszélyes tőled évekkel előbb járó énmárkaépítőkkel összevetni a saját tempódat, mert addig, amíg nekem egy tartalom megírása nem veszi el a napjaimat, addig az elején Neked még talán igen - és ez teljesen rendben van. 

A jó hír viszont az, hogy a rutin csökkenti a bizonyos feladatokkal töltött időt, értsd: amíg az elején egy sales oldal, vagy egy teljes kampány összeállítása hónapokba került, idővel a rutin miatt ezt nagyjából pár hétre, akár egy hétre redukálhatod. Ez persze lehetőséget ad arra, hogy másba fektesd az idődet.

2. Kiszervezés mindenáron? 💯

Nagyon sokan szeretnének MINDENT kiszervezni, alkalmazottat felvenni, meg kivitelezőket egészen addig, amíg meg nem tapasztalják, hogy senki sem fogja úgy csinálni, mint Ők ... Én is van, ahol bevonok külső szakembert, értelemszerűen az Énmárka Akadémia oktatófelületét (kajabi) magamtól nem tudtam volna összekötni a számlázz.hu-val, és egy ÁSZF-et sem tudtam volna összerakni. Hétköznapi feladatokba viszont sosem vonnék be mást, az én energiám van mindenben. Nemcsak mondom, hogy tanulni akarok, de tágítom is a világomat: honlapot építek, landinget, és nem korlátozom le magam. Egyrészt a rutin miatt alig telik el vele idő, másrészt élvezem. Természetesen a növekedés érdekében mindig is lesznek dolgok, amiket célszerű lesz egy bizonyos szint után kiszervezni, de azért arra mindig odafigyelnék, hogy minden, ami szöveg, minden, ami termékfejlesztés rajtam keresztül kerüljön ki a nagyvilágba - ha nem tudsz írni, és ezekhez nem értesz, minden tanulható.

3. Minden tanulható 🎓

A “Neked könnyű, én nem vagyok olyan, mint Te/erre képes!” könnyedén felülírható, amennyiben az ügyfél nyitott, tanulni akar, és nem fogadja el a saját maga által felhúzott falakat. Hamar kiderül, hogy minden tanulható: ha leteszi a fenekét, nyitott és szorgalmas, képes felépíteni egy honlapot, egy landinget, és a profi kampányfőnök is benne rejtőzik. Ahelyett, hogy mindezt kiszervezné, megéli annak a játékosságát, hogy ugyan mennyi minden rejtőzik még benne, és felszínre tudja-e hozni.

4. Senkit se isteníts 🔱

A legtöbben még mindig másokhoz hasonlítgatják magukat, és szintén gyakori, hogy rajongó szerepbe tolják magukat. Félreértés ne essék, nincs azzal gond, ha valakire felnézel, azzal már annál inkább, ha bizonyos közösségekben/emberek körül tini rajongóként viselkedsz, és nem az üzletasszonyként, aki vagy. Ha ezt még senki sem látja rajtad, csak Te érzed is megfigyelheted, ahogyan minimalizálod saját magadat, és olyanokat hajtogatsz, hogy “Jajj én sosem lehetek olyan nagyszerű, mint Ő”! Nem is az a cél, hogy olyan legyél, mint Ő, de ha egy mód van rá: senkit se isteníts.

5. Határállítás mindenek felett 🚧

A határok az ügyfélért is vannak, a legtöbben mégis nem mernek határt húzni, rettegnek, hogy ugyan mi történik, ha megmondod, hogy egy héten csak két nap vagy elérhető számukra. Az embereknek szüksége van a keretekre, valójában őket szolgálod vele. Persze lesznek, akik azon lesznek, hogy (remélhetőleg) tudat alatt (és nem direkt) teszteljék a határaidat... Jobb, ha erre felkészülsz. Meg arra is, hogy abban a pillanatban, hogy valakinek egy picivel többet adsz, mint amiért fizetett, előfordulhat, hogy azt hiszi, onnantól már bármit lehet. Soha ne felejtsd el: határállítás!

6. Az ügyfél tempójával dolgozz, ne a sajátoddal 🐌🐸🚀🔥

Mindenkivel a maga szintjén tudsz dolgozni, abból, ami már a felszínen van, a tempóval, ami neki belefér - némi terhelés megengedett. Általában hamar kiderül, hogy ha csak egy picivel többet csinálna bárki, mint amit szokott, nem halna bele, és talán még el is tudná érni, amit szeretne. A tanácsadó halála az, amikor a saját tempóját próbálja az ügyfélre erőltetni, és valami olyat vár el tőle, amire számtalan okból kifolyólag nem lehet képes. 

7. "Jó, de..." 🙅‍♀️

Egyértelműen állíthatom, hogy az igazi siker azoknál történt meg az évek alatt, akik nem próbálták felülírni a tanácsaimat, elfogadták, és bíztak bennem. Ha kértem valamit úgy csinálták meg, ahogy mondtam. Nem ugyanazt erőltettem rájuk, amit mindenki másra: rájuk hangolódtam, és az ő személyiségükhöz mérten adtam tanácsot.  

Szökőévben azért párszor előfordult, amikor az ügyfél olyan fázisban volt, amikor épp a világ is az ellensége volt, és saját magát is próbálta meggyőzni arról, hogy "de én már ezt csináltam, ez semmit sem ér", anélkül, hogy adott volna egy esélyt annak, hogy kipróbálja, amit mondok. "Ellenkezéssel" a levegőben dolgozni esélytelen. A kreativitás ott hal meg, a legjobb ötletek is szeretefoszlanak. A klasszikus “jó, de” monológ pedig nem visz közel a megoldáshoz.

8. Befolyásolható ügyfelek 😏

Sokan könnyedén mások ellen fordíthatóak, és lehet, hogy az illető tudja, hogy rád van szüksége, mégis, ha egy valaki nem támogatja otthon (pl. nem akarja otthon valaki, hogy fejlődjön az illető), akkor pillanatokon belül azon kapod az ügyfelet, hogy harcol ellened, támad, és ok nélkül ellenségként tekint rád, stb. 

Mindenkiben, aki egy területen eléggé elmélyült talán ott rejlik az a valami, amivel ki tudna tűnni, de nem mindenkiben van meg az az elszántság, hogy felszínre is hozza. Ha ezt megteszi, az élete megváltozhat, ha lebeszéli magát róla, akkor marad a langyos víz.

A bejegyzés trackback címe:

https://oravecznora.blog.hu/api/trackback/id/tr9218373479
süti beállítások módosítása