Mi az a kontent box, és miért tudja megkönnyíteni a tartalomgyártást egy tematikus menettervvel párosítva? Nos, egy énmárka kialakításánál borzasztóan fontos a sztorid mélysége és mélyítése, és ezt a múltad feldolgozásával, és az azzal kapcsolatos tartalmakkal tudod a leginkább elérni. Enélkül nem fogják érteni, hogy honnan jöttél, ki vagy, .. és bizony ha túlságosan más az életed minősége, mint a követőidé, egy ponton már azonosulni sem fognak tudni veled, és ennyi volt. Volt elérés, nincs elérés.

jukebox-print-1114423-unsplash.jpgEzért fontos a tartalmaknál mindig odafigyelni arra, hogy mindig legyenek a következő elemekből, amiket az elmúlt években a következőkre szűkítettem le:
- jelen típusú tartalmak,
- jövő típusú tartalmak (célok, közeli rendezvény, valamilyen projekt, amin dolgozol (könyv, esemény, bármi),
- legyen tudásanyag/tapasztalat átadás (tippek, ötletek, case study-k, önképzés alapján gyártott tartalom, kutatás, online kurzusok, workshopok, előadások, interjúk, bármi),
- személyes tartalom (ami bemutatja, hogy te milyen vagy, hogyan élsz, milyen értékek fontosak számodra, hova tartasz, mi a célod, mi a missziód)
- és a legfontosabb: legyen múlt típusú tartalom
Ha a fenti túl soknak tűnik, és szeretnéd rendszerezni, akkor van itt valami. Erre a célra alakítottam ki a kontentbox formátumot, ami a következőt jelenti (a múlt típusú (személyes) tartalmon keresztül fogom levezetni):
1. egy egyedi vonalvezetést követve (erről ITT írtam, hamarosan készítek róla magyar posztot is), bizonyos szempontok szerint leírod a sztoridat, hátteredet, tapasztalataidat, mindent, ami eljuttatott odáig, ahol most tartasz - ami miatt azzal foglalkozol, amivel. Mit tanultál, mik voltak a sorsfordító tapasztalatok, sztorik, fordulópontok, bármi, ami tanulságos, inspiratív, a nehézségekkel teli időszakokért külön díjazás jár.
cycle_1.jpg
2. Ez általában egy legalább 15 oldalas anyag lesz rólad, a te sztoridról, ami borzasztóan fontos, hogy NE FOGD VISSZA MAGAD! Fontos, hogy nem a sallangokra vagyok kíváncsi. Történésekre.
3. Ahogy készen vagy, végigmész rajta, és keresed a tanulságos, érdekes sztorikat. Kiemeled őket, és a jól működő posztformátumot alkalmazod: a lényeg 1 mondatban kiemelve az első sorban, utána kifejted a problémát/sztorit/élethelyzetet, végül megoldást nyújtasz rá, illetve következtetést vonsz le. Készülhet belőle egy youtube videó, és egy bejegyzés is a blogra. Volt olyan ügyfelem, akivel ezt megcsináltattam feladatként, átküldte a sztoriját, és külső szemlélőként én emeltem ki, hogy mik lehetnének posztok. Gyűjtött hozzá régi képeket, videókat, és mind mehetett egy mappába. Nyilván, inspirációként tettem neki javaslatot a logikai felépítésre, majd egy olyan formátumba öntöttem a saját sztoriját, ami elérés-kompatibilis, hiszen érzelmeket generál, kommentekre buzdít (és újrahasznosítható millió formátumban). Milyen meglepő, azóta újra eléri a közösségét Facebookon - organikusan.
4. Az ő esetében egy ilyen doksiból összeraktam vagy 20-25 posztot, amit BÁRMIKOR elő tud venni a jövőben, és ha csak 2 hetente rak ki egy múltra vonatkozó sztorit, máris az egész évre van ilyen jellegű tartalma. És mivel manapság már nem kell naponta posztolni, ezért jó ideig kitart a tartalom.. A közössége jobban megismeri, és kész. Amikor nem tudja, hogy mit posztoljon, ki tud tenni egy ilyet - lehet, hogy még egy régebbi termékét is tudja vele promózni.
5. Minden ott van a kontentboxban (ami egy doksi egy mappában a gépeden, ugyanis a mappába kerülnek a hozzá tartozó képek, videók, megjelent cikkek, stb. is a múltból..), amihez bármikor hozzányúlhatsz.
Fontos: ez még mindig csak a múlt kontentbox (aminek rengeteg altémája van, lásd 6-os pont), a jelenre értelemszerűen nem tudsz ilyen formában készülni, oda max menetrendet tudsz összeállítani, ugyanez igaz a jövőre is (pl.: milyen formában/formátumban kommunikálsz egy esemény/utazás, bármi során a különböző felületeken, így tudsz egységet teremteni). Ami fontos, hogy ez nem is baj, ugyanis célszerű nem egy típusú tartalomra építened az énmárkádat. A jelen posztok pl. az insta sztorik tökéletes elemei, ami egyértelműen más formátum, mint az előbb említett. Magyarul NEM kell minden posztnak tanulsággal szolgálnia, viszont van értelme ezekre is építeni, mert ügyfeleket hoznak (tippesített formátum a blogra, inspiráló tartalom a közösségi oldalakra) és aktivitást generálnak.
6. Az izgalmas az egészben az, hogy ezt az elemzős sztorit el tudod játszani:

a.) személyes sztorinál (hogyan lettél az, aki)

b.) szakmai sztorinál (hogyan lettél xy terület szakértője)
c.) case study-k, azaz az ügyfeleiddel való közös munkák kielemzése
d.) utazásoknál

stb.
Tádááám!
Utána megnézheted, hogy mi történik a következő 3 hónapban veled, és azokhoz mérten össze is állíthatod a tartalomtervedet. Ezekből annyi posztot tudsz készíteni, hogy jó időre lesz tartalmad..
Utána pedig jöhetnek a menettervek a jelen és a jövő eseteire, hogy szintén sablonok alapján tudj posztolni, és egy percig se kelljen azon gondolkodnod, hogy mi a menetrend egy utazás/konferencia/termékfejlesztés/könyv írás, stb. során, mit posztolj, milyen formátumban, stb.
A kontentbox lényegében arról szól, hogy amennyiben bizonyos időközönként elvégzed ezt a típusú elemzőmunkát, gyönyörűen mappákba rendszerezve van mindened, használhatsz naptárat is hozzá, és pontosan tudni fogod, hogy mihez nyúlj, melyik tartalom, melyik projektedet támogatja, és amikor azt érzed, a jelenben semmi sem történik, és azzal sem lesz baj, ha épp túl sok minden történik, ugyanis pontosan tudod, hogy mi a menet, hogyan szűrj a tartalmak között..
Ez a poszt csak a felszínt karcolgatja, hamarosan készül róla egy kurzus (ha elsőként szeretnél értesülni a kurzus megjelenéséről, ITT tudsz értesítést kérni róla), hogy pontosan és egyszerűen be tudd építeni az életedbe a fentieket. A tartalomgyártásnak nem kell szenvedéssel társulnia. :)