Hamarosan búcsút inthetsz 2017-nek, és egyúttal számot vethetsz az életeddel, na meg persze az énmárkáddal is. Abban a pillanatban, ahogy elkezdesz énmárkát építeni, hamar rájössz: te nem egy termék vagy, ami élete végéig egyet áll, ugyanis az énmárkád veled együtt változik .. Annyi benyomás ér, annyi lehetőség áll előtted, és bizony ha akarod, ha nem, ezek mind-mind formálják azt, hogy hogyan építed tovább magadat. Így a december 31 duplán fontos: érdemes összegezni és átgondolni, hogy a megfelelő irányba haladsz-e, és megtettél-e mindent azért, hogy elérd a célodat. Íme egy kis segítség a 2018-as énmárka tervezéshez!

large-2_29.jpg

1. Összegezz!

Maga a metódus, ami szerint évet zárok és rendszerezek ennél jóval összetettebb, ám próbáltam leegyszerűsíteni, hogy bárki használni tudja ezt a bejegyzést. 

Nálam ez mindig így kezdődik: végignézem a hírfolyamomat, a képeimet, a jegyzeteimet, az e-maileket, mindent, ami segít emlékezni minden utamra, élményre, stb. és összeírom, hogy mennyi utam volt idén, kit hol ismertem meg, egyúttal frissítem a kapcsolatlistámat. Azt is hozzáírom a listámhoz, hogy mennyi előadást tartottam külföldön és itthon, melyik hogyan jött össze, mennyire voltam elégedett a teljesítményemmel, és min kellene javítanom. Ugyanez történik az interjúk területén is.

Ezt Te is meg tudod csinálni a saját területeden. Nézd meg, hogy mik a tevékenységeid fő területei, majd hogy mit sikerült elérned, aztán azzal is foglalkozhatsz, hogy mit kellene változtatnod ahhoz, hogy jövőre jobb eredményeket érj el. A másik dolog, amit megtehetsz: olyan szemmel is végignézni a kapcsolatlistát, hogy milyen formában tudsz velük együttműködni jövőre.

Tipp: Miért ne gyűjthetnél össze minden képet, belépőt, jegyet, emléket az elmúlt egy évedről? Én mindig ezt teszem. Sőt: erre akár vehetsz egy külön parafatáblát, ami összefoglalja a 2017-es évedet. Én pl. rendszeresen veszek egy mélyebb képkeretet, amibe pl. a press passok is beleférnek, a térképekkel, a karszalagokkal, a cetlikre írt üzenetekkel, a névjegykártyákkal együtt. Lezárom őket, és kikerülnek a polcra. Akárhányszor ránézek, emlékeztet egy nagyon jó élményre (pl. a WebSummitról is van egy ilyenem).

2. Mi az énmárkád 2018-as célja?

Országos turnét szeretnél a workshopoddal? Szeretnél egy aktív bázist felépíteni a Facebook csoportodban? Több előadást szeretnél tartani? Könyvet szeretnél kiadni? Írd össze, majd gondold végig logikusan a lépéseket, és építs rá stratégiát.

Példa: 1 éve kezdtem tudatosan használni a HuffPostot, ám mégis az utóbbi 2 hónapban vált kristálytisztává az, hogy mi a tartalmaim erőssége és egyedisége. Sokan sajnos nem értik meg, hogy ez egy folyamat, és nem azonnal fog kirajzolódni az, hogy mit is csinálsz pontosan.. Nyilván, egy nem meglévő pozícióval írod le magad, hanem a saját világodat teremted meg, még szép, hogy időbe telik, hogy rájöjj, hogy mit is csinálsz valójában (sok esetben ez egyszerre 15 különböző dolog az elején).. A pontosítás következtében jutottam el odáig, hogy Martin Garrix és a #FollowMeTo mozgalom megálmodói, Murad és Nataly Osmann is dolgozik velem. Hardwell legendás PR managere pár hete keresett meg, hogy dolgozzunk együtt. Az első telefonos interjú már meg is történt, január végén személyesen is találkozom Hardwellel.

Van bázisom kint?

NINCS.

Számomra jelenleg ez részletkérdés, ugyanis ezen a területen akkor haladhatsz gyorsan, ha a szakmát szólítod meg. Ezért is foglalkoztam annyit az influencer marketinggel, mert ezek a cikkek vezettek el az egyik legnépszerűbb ügynökséghez Los Angelesben, akik pár hónapja kerestek meg. A cikkeim miatt hívtak meg New Yorkba előadni. A WebSummit PR csapata pl. annyira elégedett a kint készített interjúimmal, hogy meghívtak a többi 2018-as konferenciájukra is: így jövőre Hong Kongba és New Orleansba is el fogok utazni, ugyanis mindkét rendezvényükön exkluzív interjúkat készíthetek.

Ugye-ugye? Ismétlem: nincs követői bázisom, az, amit csinálok viszont egyedi és izgalmas, és ez bőven elég.

Mi a Te énmárkád célja 2018-ban? Nézd végig, hogy ki hogyan csinálja, és inspirálódj! Jelentkezz önkéntesnek, járj meetupokra, rendezvényekre, építs kapcsolatokat, rendezd meg a saját networking vacsidat, .. Egyszerűen csak döntsd el: mi a cél? Majd állíts össze egy stratégiát a célod eléréséhez. Nézd meg, hogy milyen lehetőségek vannak ahhoz, hogy közel kerülj azokhoz, akik tudnak segíteni a célod elérésében, és tedd meg az első lépést.

large-5_9.jpg

3. Mikor mit?

Pont a héten merült fel egy konzultáción az, hogy én miképp szervezem az évemet. Nos, régen én is azzal áltattam magamat, hogy a mai világban lehetetlen tervezni, ugyanis bármikor becsúszhat 1-1 út. 

Mekkora baromság! Igen, becsúszhat rengeteg út, DE! vannak utak és események, amikkel lehet számítani. Miért ne lehetne megnézni, hogy az elmúlt években hogyan telt a nyarad, az őszi időszak, mikor mire volt lehetőség? Mikor tudtál nyaralni, és mikor tudtál produktív lenni? Tudom jól, a szabadság miatt vállalkozol, de őszintén szólva valahol mindenki szeretne rendszert az életében - ha nem, akkor ne olvasd tovább, ugyanis ez a poszt nem neked szól. Nekem fontos a rendszer, sokkal produktívabb tudok lenni. Gondolj csak bele: fogadni mernék rá, hogy te is mindig a vizsga előtti napon voltál a legproduktívabb. Na ugye. 

Évek óta január és április között írok könyveket. Ha előadásokról van szó, azok általában február és május között, és szeptember és november között történnek, ám jelenleg nem ez a prioritás számomra.  Áprilisban mindig Amerikában vagyok, ráadásul most egy konferencia is lesz, ahova ki kell mennem. Júliusban irány Hong Kong, ugyanis egy másik konferenciára vagyok hivatalos. Novemberben kezdődik a WebSummit, utána legalább 2 hét, amíg feldolgozom az összes interjút (ez igaz az összes előző konferenciára), utána kezdődik egy másik konferencia, amire jövőre kimegyek Helsinkibe. Decemberre pedig az a cél, hogy már csak az online tananyagok összeállítására kelljen időt áldoznom (hamarosan indul az online sulim! ). Az is fontos, hogy két havonta legyen egy hét, amikor csak a saját énmárkámmal foglalkozom, és nincs napi 2 konzultáció. 

Mindemellett már kilátásban van több utam, de számomra nagyon fontos, hogy lássam, hogy mik a fix dolgok, amikre szükségem van, amikre el akarok menni, ahol ott kell lennem, stb.. Onnantól kezdve a többi időt ehhez mérten használom ki. 

4. Mi a 2018-as projekted?

Nagyban könnyíti a munkámat az, hogy minden évemnek van egy projektje, egy témája, amin dolgozom/kutatok. Hogy mi alapján döntöm el, hogy mi legyen az? Énmárka lévén ez elég egyszerű: megnézem, hogy mi érdekel a leginkább, és abba a témába ásom bele magam. Igyekszem minél több nézőpontból megmutatni, és megérteni, hogy mi miért történik úgy, ahogy. A mostani kutatásom 1,5 éve kezdődött New Yorkban, de valójában még csak most indul el igazán: ugyanis mostanra jutottam el olyan nevekhez, akik gyakorlatilag minden kaput kinyitnak előttem. 

Hogy miért fontos, hogy legyen egy projekted? 

Gondolj csak bele: ha írott vagy videós tartalomban gondolkodsz, sokkal egyszerűbben felfigyelnek rád. A WebSummit a legjobb példa arra, hogy mi történik, ha specifikus témára kérsz interjúkat: Martin Garrix és Murad és Nataly Osmann (#followmeto) is igent mondtak, az anyagok pedig annyira jól sikerültek, hogy pár héttel később Hardwell, majd Don Diablo PR-osa keresett meg, hogy szeretnének velem dolgozni. A Martin Garrix-es anyagomat megosztotta a legnagyobb EDM site (Your EDM), a Facebookjukon majd 3 millió ember előtt volt kint a posztom. Ha ugyanarról kérdezem, mint mindenki más, erre semmi esély sem lett volna... 

Arról nem is beszélve, hogy így sokkal egyszerűbb stratégiát és tartalomtervet összeállítanod: ugyanis innentől kezdve ezzel a szemmel nézed az eseményeket, a könyveket, és a témád kapcsán ismerkedsz. Az elkészült interjúkat pedig millió formában tudod újrahasznosítani, de erről a módszerről majd egy külön bejegyzésben írok. 

5. Inspirálódj

A rossz hír a következő: addig nem nagyon fogsz tudni haladni, amíg nem áll össze teljesen az, hogy mit csinálsz, és mi az irány. Számomra azért indult be ennyire eszméletlen tempóban az elmúlt pár hónap, mert kristálytiszta az, hogy mit csinálok, mi a célom, mi az erősségem, stb. Hogy ennek mi a titka? Rengeteg tesztelés, több száz óra konzultáció, és mentorok a világ minden pontjáról.

Így már egyszerű volt egy olyan honlapot összerakni, amire mindenki azt mondja "EZ MENNYIRE TE VAGY!".. Ugyanis sokszor van olyan, hogy az üzeneted csak a te fejedben van meg, de a külvilág sem a honlapodon, sem a blogodon, de még a videóidban sem látja. A honlap tartalmának összeállítása az egyik kedvenc feladatom, ugyanis eszméletlen izgalmas, hogy mivel mit tudsz elérni. Gyakorlatilag ha megvan a jövő évi célod, a honlapod tartalmával és felépítésével fel tudod gyorsítani, hogy az történjen, amit el szeretnél érni .. Fontos: ne lufi énmárkát építs, ami mögött nincs tudás, ugyanis ideig-óráig működhet, hiszen bárki fel tud húzni egy szép honlapot, és tud venni pár ezer követőt.. De erről majd egy külön posztban. 

Ahogy az elején is jeleztem, ez a poszt csak a felszínt karcolgatja, ám bízom benne, hogy a fenti ötletek segítenek a 2018-as énmárkád elindításában! Egy dolgot ne felejts el: 3-4 havonta azért érdemes leülni, és felülvizsgálni a céljaidat, ugyanis ahogy az elején is jeleztem: az énmárka folyamatosan változik. Amennyiben szükséged van egy kis segítségre a következő éved beindításában, írd be magad a naptáramba: https://oravecznora.typeform.com/to/zA181a