Egyik pillanatban még az utcákon sétálok, a másikban meg már a Ustream irodáját járom, ismerkedve a napról napra bővülő kutya táborral, na meg a gazdáikkal, aztán a következő pillanatban már a Comcast irodája, vagy épp a San Francisco Giants otthona nyűgöz le. Nem győzöm kapkodni a fejemet, újdonság mindenhol. 

10455846_4294508138243_2473180451281513321_n.jpg

Amíg az Airbnb-nél a náluk foglalható lakások képei alapján építették fel az irodájukat, úgy a Ustream, a Prezi, a TechCrunch, vagy épp a Comcast is egy teljesen más irányt követ. Mindenki a maga útját járja, fő a motiváló környezet, ahol szívesen dolgozol.

Nem véletlenül van a Huffington Post irodájában alvásra szolgáló szoba, hiszen náluk pl. fontos, hogy ne hajszolják túl magukat akkor sem, ha egy nonstop pörgő gépezetről van szó. Arianna Huffington Thrive c. könyvében kutatja, hogy mi a siker titka, hogy hogyan lehet megelőzni az idegösszeomlásokat, vagy az idő előtti kiégést. A könyv azzal a momentummal kezdődik, ahogy Arianna a kimerültségtől lefejeli az asztalt. Hosszú vizsgálatok után sem derült ki, hogy mi lehet a baja, így egyértelmű volt, hogy életstílusából adódóan kapott egy jelzést, hiszen ha nem áll le, ha továbbra is ilyen erős stresszhatásnak teszi ki magát, az a vesztét fogja okozni. Akkor kezdte el kutatni azt, hogy mit jelent a siker - mert ha azt, hogy vérben ázva ébred az irodájában, akkor köszöni, nem kéri. A könyv arról szól, hogy hogyan élhetsz sikeres életet, hogy hogyan tudsz lekapcsolódni az online világról, és miként tudsz többet törődni magaddal - ami a legfontosabb dolog az egész világon. 

Valahol az én szememben itt kapcsolódik össze a startup világ végtelenül sokszínű, hatalmas belterű, izgalmas irodáinak kavalkádja, ami mind nyugalmat áraszt, ám egyben arra motivál, hogy mindent beleadj, hiszen bárki bármit mond, sokat számít az, hogy egy szürke irodában dolgozol, vagy egy inspiráló, design elemekkel kiegészített második otthonban, ahova akár magaddal viheted a kutyákat, a főnök még örülni is fog neki.

Az elmúlt héten a Ustreammel több irodát sikerült meglátogatnunk, mind a maga módján egyedi, különleges. Talán soha nem lett volna esélyem bejutni ezekre a helyekre, ha nincs a Bridge Budapest támogatása. Kapukat nyitnak meg, olyanokat, mint például a Comcast irodájának kapuját, vagy a TechCrunch-ét. Persze az irodákat elnézve nem meglepő, ha úgy érzed versenyeznek egymással, de egész jól csinálják, ugyanis szemlátomást elérik a céljukat: az emberek szeretnek bejárni, és inkább a munkahelyükön ülnek bent, minthogy otthonról dolgoznának a pizsamájukban - amit egyébként megtehetnének. 

A TechCrunch irodája

A TechCrunch a világ egyik leghíresebb tech tematikájú hírsite-ja - talán még emlékeztek arra, amikor az Árvai Péterrel készített interjúban arról esett szó, hogy ők írtak a Preziről, és hogy ez mekkora dolog volt. Valóban az: ha a TechCrunch ír a startupodról, az egy ünnepelni való hír - sok irodában pontosan az ilyen alkalmakra építik meg a saját bárjukat a cégek, hiszen ha ünnepelni kell, legalább megtehetik az irodában is.

Screen Shot 2014-06-29 at 18.03.31.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.03.45.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.04.17.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.04.32.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.04.44.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.05.20.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.05.40.png

Comcast Sportsnet Bay area

A Comcast Sportsnet Bay area a Comcast Sportsnethez tartozó csoport, O-24 órában szolgáltatják a sporttal kapcsolatos híreket. Ha valaki itt él és érdeklődik a sport iránt, akkor több, mint valószínű, hogy amikor csak teheti hírforrásként veszi alapul őket. Az első képeken pont nem látszik, de még Dr. Phil-t és Oz-t is nézték, amit amikor megkérdeztem, hogy miért kell, elmesélték, hogy azokon a csatornákon is vannak hírek, és nekik aztán up-to-date-nek kell lenni, így ha valahol bármilyen új hír kerül ki, nekik tudniuk kell róla. A stúdiót is fogjátok látni, azt mesélték, hogy bár egész pici az ő stúdiójuk, úgy rendezték be, hogy vagy 4-5 különböző hátteret tudnak használni, így a kameraállások váltogatásával tudják elérni azt, hogy észre se vedd, hogy nem túl nagy a stúdió (TV-k, beépített kijelzők, stb.). 

DSC_0772.jpg

Screen Shot 2014-06-29 at 18.21.53.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.25.38.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.25.49.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.28.10.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.30.36.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.29.36.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.29.15.png

AT&T Park, a San Francisco Giants otthona

Pénteken másodszorra látogattam meg a Giants otthonát, ugyanis előző este volt szerencsém kinézni a meccsre. Persze egy teljesen más oldalát láthattam most, ugyanis nagyon sok olyan helyre juthattam be, ahova "földi halandó" nem jut be, mindenképp maradandó élmény volt. Az előző napi meccs nyomait épp akkor tüntették el - reggel 6-kor kezdték, és úgy 2-3-ig tartott az, hogy végezzenek vele. Azért a meccs utáni állapotokat szívesen megnéztem volna - :D..

Megkérdezték, hogy mi tetszett a legjobban. Őszintén válaszoltam, hogy túl sokat nem tudok mesélni, ugyanis a kezdés után pár perccel le kellett lépnem, de mindenképp tudni akartam, hogy milyen egy játék - ami egyébként van, hogy 3 órán át tart. Persze ettől függetlenül volt válaszom, ugyanis elég volt arra a pillanatra gondolnom, amikor megszólalt az amerikai himnusz, hirtelen mindenki megállt, a szívére tette a kezét, akik pedig a nézőtéren voltak szintén mind felálltak és hangosan énekeltek. Ez az a pillanat, ami örökre megmarad, konkrétan a hideg is kirázott.  Ami még egyébként érdekesség, hogy a szemetet teljes egészében újrahasznosítják.

Screen Shot 2014-06-29 at 18.37.06.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.33.34.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.33.55.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.34.08.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.35.02.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.36.39.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.35.59.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.35.21.png

Bleacher Report 

Végül, de nem utolsó sorban jöjjön a Bleacher Report irodája. A Forbes a "startup világ egyik fő iránymutatói"-nak nevezi, ami érzékelteti fontosságukat - vagy egyszerűen csak elég egy pillantást vetni a több, mint 1millió fős rajongói táborukra a Facebookon. Így, a végén nem képpel kezdem, hanem egy videóval.

Ahogy elérték az 1 OOO OOO fős rajongói tábort a Facebookon, minden részleg kapott egy meghatározott összeget abból a célból, hogy valamilyen tematika alapján szervezzenek egy bulit a saját tárgyalójukban. Nos, ez a csapat úgy döntött, hogy Champagne partyt tartanak, szépen be is rendeztek mindent, a videóban pedig láthatjátok, hogy mennyire jól érezték magukat. Nos, ami másnap reggel várta őket, az egész kellemetlen volt - vagy még úgy három hónapig senki sem tárgyalt abban a tárgyalóban, hiába, hogy kitakarították, képtelenség volt megmaradni bent, a pezsgő illata egész szépen beleette magát a szőnyegbe.


Broadcast live streaming video on Ustream

DSC_0896.jpg

Screen Shot 2014-06-29 at 18.51.24.png

Screen Shot 2014-06-29 at 18.51.04.png

 képek: Nikon 1 S 1