Ma már rengeteg olyan app és felület létezik, ami nagyban megkönnyíti a munkádat, hogy végül segítség, és anyagi befektetés nélkül is profi anyagokat gyárthass - igen, akár te is, aki egy csöppet sem értesz mondjuk a grafikához, vagy egy videó elkészítéséhez. Ma a kedvenc appjaim, és felületeim egy részét osztom meg veletek.

charisse-kenion-495825.jpg

1. Snapseed

Sokan kérdezik, hogy mivel szerkesztem a képeimet, és hol tanultam fotózni. A válasz mindig ugyanaz: nem tanultam fotózni, egyszerűen csak figyelek, és igyekszem olyan dolgokat észrevenni, ami mellett lehet, hogy más elsétál. Ha engem fotóznak, sokszor van az, hogy megkérem az illetőt, aki épp velem van, hogy milyen fokból, hogyan fotózzon. Egy ilyen beállítás eredménye a lenti kép is. Abban pedig hogy a legtöbbet hozzam ki a képeimből a Snapseed segít. Annyi appot próbáltam már ki, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni, de valamiért a Snapseed volt az egyetlen, ami végül a telefonomon is maradt.

Gondoltam érdekes lehet látni, hogy mit lehet kihozni egy élettelen, szürke képből egy másodperc alatt..
Íme két előtte utána kép:

27072978_10204306330815730_2639491965914782685_n.jpg

27459125_10204306330655726_7985333078450456681_n.jpg
ELŐTTE

UTÁNA

 

             27072394_10204306323775554_600993189122349346_n.jpg                    27655373_10204306323615550_2507719176621359926_n.jpg                       


Épp most dolgozom az online kurzusom utolsó leckéjén, amiben lépésről lépésre megmutatom, hogy pontosan hogyan is szerkesztem a képeimet, milyen beállításokat használok.

2. Canva

Addig, amíg szövegről van szó, borzasztóan kreatív tudok lenni: bármikor bármennyit tudok írni, ám van egy kis probléma: a fene nagy kreativitásom nem terjed ki a kreatívok gyártására, a letölthető pdf-ek megszerkesztésére, vagy épp letölthető magazinok gyártására, stb.

Keress meg egy profit a kreatívok gyártására, ám abban is biztos lehetsz, hogy több tízezer forintot fog kiszámlázni a nap végén - még az is lehet, hogy a semmiért, ugyanis ha tetszik, ha nem, egy idő után meg akarnak szabadulni tőled, és a pénzüket akarják. Tisztelet a kivételnek, de van az a típus, akinek csak az a fontos, hogy beérkezzen a pénz, és az sem érdekli, ha elmondod, hogy nem vagy elégedett azzal, amit elkészített. Tessék, egy ilyen után ki is dobtál úgy 4-5 ötezrest az ablakon anélkül, hogy a megfelelő anyag lenne a kezedben.. Nyilván, ennek is több oldala van, ugyanis ha felkészülsz, kutatsz, és mintákkal állsz elé, ha pontosan le tudod írni, hogy mire van szükséged, nagyobb esély van arra, hogy rögtön azt kapd, amit szeretnél. Ám ez sajnos nem jellemző.

Nos, a Canva ettől a rémálomtól menti meg azokat, akik még mindig nem találták meg a megfelelő kreatív munkatársat. A Canva millió alkalommal mentette meg az életemet, tekintve, hogyha épp egy letölthető magazint akarok létrehozni, 15-20 perc alatt le tudom gyártani nulla forintból. Egyszerűen meg lehet hackelni az egész rendszert, hogy mindent úgy tölthess le, hogy egy fillért se kelljen fizetned..

Vigyázat: függőséget okoz! (a kurzusban szintén megmutatom, hogy én hogyan használom)

banner-editor.png

3. Squarespace

Először is szögezzük el, hogy soha nem tanultam honlapokat építeni. Nem ez a munkám, és ha egy profi látja az angol nyelvű oldalamat, még az is lehet, hogy tépni fogja a haját. Ám van itt valami, amit érdemes szem előtt tartani: szeretnék hiteles lenni, ezért döntöttem úgy, hogy megmutatom, havi 16 dollárért lehet egy olyan oldalam, amit én építettem meg, több százezer forintot megspórolva. Ez egy olyan oldal, ami nemzetközileg is megállja a helyét, és megállás nélkül kapukat nyit meg előttem.

A hangsúly azon van, hogy nem tökölni kell azon, hogy "jajj nem tökéletes", vagy nem egy profi csinálta, hanem meg kell szépen csinálni, és majd időközben lehet alakítani az egészet. Ez már a második verzió, és bár még mindig nem tökéletes, én messze elégedett vagyok vele.

Több dologra tanított meg ennek a honlapnak a felépítése, de a legfontosabb az volt, hogy meg kellett tudnom mutatni azt, hogy ki vagyok, mit csinálok pontosan, és az egyes részekkel azt generálni, amit a jövőben el szeretnék érni. A call to action például még hiányzik, de ennek csak annyi az oka, hogy még nem készült el semmilyen extra letölthető anyag, és jelenleg bőven elég a hazai konzultáció mennyiség, nem férne be több a naptáramba. Az oldal egyfajta kiajánlóként üzemel, aminek a célja az, hogy a nemzetközi sajtó is felfigyeljen rám (márciusban ezzel kapcsolatban lesz bejelenteni valóm), hívjanak előadni, és hogy még több PR-os mondja azt, hogy "szeretnélek bemutatni xy-nak, jó lenne, ha interjúztatnád". Ennek a célnak pedig tökéletesen megfelel a honlap.

Ami még szintén fontos, hogy érdemes kutatómunkát végezni, mielőtt nekilátsz. Én pl. több tucat oldalt elemeztem ki, és néztem végig, hogy mit miért csinálnak, mivel mit érnek el, mi tetszik és mi nem. Fontos kihangsúlyozni, hogy inspirációnak használtam mások felületeit, hogy lássam, mi a trend, de végül minden teljesen máshogy alakult az oldalon. Ebből született a mostani verzió. Így pár nap alatt el tudtam készíteni a végleges oldalt, ugyanis tudtam, hogy mi hova fog kerülni, az anyagokat ellenőriztettem, és nem az oldal építésekor találtam ki, hogy mi hova fog kerülni.

Amennyiben szeretnétek, a jövőben szívesen összeállítok egy kezdő squarespace online kurzust azoknak, akiknek nincs több százezer forintjuk egy honlapra, és boldogok lennének egy ehhez hasonló oldallal:  https://www.noraoravecz.co

ke_pernyo_foto_2018-02-01_17_56_18.png

 ke_pernyo_foto_2018-02-01_17_56_49.png

4. Typeform

Úgy egy éve keresgéltem egy olyan platformot, ami megbízható ha kérdőíveztetésről van szó. Nyilván, ne a hagyomános értelembe vett kérdőíveztetésre gondolj: tegyük fel egy rendezvényed lesz, és szeretnél elő regisztrációt indítani rá, de mire ezt valaki technikailag kivételezné számodra, már túl késő lenne.. Ezt a felületet használtam már könyvbemutató regisztrációra, a konzultációra is egy formon keresztül lehet bejelentkezni, sőt, amikor kiraktam 3-4 New York-i képeslapot, amire az oldalam követői pályázhattak, több, mint 2000 postai címet és e-mail címet gyűjtöttem össze két nap alatt. Régen ezek az adatok üzenet formájában özönlöttek az oldalamra, ami feldolgozhatatlan méreteket öntött.

Egyébként rengeteg startup használja, ha nekik jó, neked miért ne lenne az? Brutálisan egyszerű, két agysejttel is meg lehet csinálni, ha pedig rászánsz egy kisebb havi összeget, akkor brandingelheted is a formjaidat. Imádom, mert egy helyen megtalálom az összes eddigi formomat, be lehet embeddelni az oldaladba, és pikk-pakk létre tudok hozni egy újat, ha szeretnék.

original-2.png

 5. Audio Edit App

Egyre többen írtok, hogy a hatásomra Ti is elkezdtetek podcastet csinálni. Nos, az első kérdés mindig arra irányul, hogy oké, de ha vágni szeretném, mivel érdemes. Nekem ez az app vált be eddig a legjobban. Egyszerű kezelni, és nem is kerül túl sokba. Áldozzátok rá azt az 5-6 ezer forintot, nem fogjátok megbánni.

643x0w.jpg

 6. CutStory

Nemrég valaki kérdezte, hogy szerintem mi lesz a tartalomgyártás jövője. A jelenlegi mintázat azt mutatja, hogy azoké lesz a jövő, akik rövid, minőségi tartalmakkal is fel tudják kelteni a figyelmet, és elköteleződést építve tudják irányítani a közönségüket azokra a felületekre, ahol a hasznos információ átadása és az értékesítés történik.

Tekintve, hogy a youtube felfutási ideje brutál hosszú, ezért egyre többen kezdenek el rövidebb tartalmakkal teret nyerni, pl. instagramon. Ha megnézitek, nemzetközileg egyre többen építenek brutális bázisokat maguk köré csupán azáltal, hogy az instagram összes lehetőségét kihasználják az adott formátumra optimalizált tartalmukkal: insta live, insta videók, insta képek, és így tovább (példa: Foundr magazin, Lewis Howes). Az esetek többségében a tömeget átirányítják egy FB zárt csoportba, ott egy aktív közösség tagjai lesznek. Ott aztán csinálhatod a kihívásaidat, adhatsz ingyenes cuccokat, és persze az online akadémiádat is nyithatod, ugyanis ha úgy érzik, értéket adsz a kezükbe, boldogok lesznek, ha fizethetnek a tudásodért.

Nem véletlenül indít Lewis Howes vagy a Foundr magazin instagram kurzusokat, és az sem véletlen, hogy egyre több app jön létre, ami támogatja a kreativitást. Ilyen a CutStory, aminek van egy olyan kiegészítője is, ami lehetővé teszi, hogy zenét adj a videóhoz. A cutStory szétdarabolja a 15 mp-nél hosszabb videóidat, így egyszerre fel tudod venni a mondandódat, feltöltöd a cutStoryba, ő meg szépen szétdarabolja. Mehet is insta sztoriba! :)

7. Vont

Biztosan láttad már másoknál azokat a többnyire előadásokból, interjúkból kivágott videókat, amik alatt/felett futottak a feliratok. Nyilván, a felirat egy fontos dolog, tekintve, hogy sokan hang nélkül nézik végig ezeket a videókat, a felirat pedig kényelmesebbé teszi számukra az anyag feldolgozását. Lewis videóján pl. csak pár szót emelt ki, ezt látod a képernyőmentésen, amit becsatoltam. Ám az ő esetében azért nem fontos feliratozni, mert erről a témáról szól a videó. Később egy-két kulcsszó is becsúszik, ezt egyszerűen megszerkesztheted, ugyanis az app lehetővé teszi több szöveg hozzáadását, ráadásul időzítheted, hogy melyik meddig tartson. Videót is adhatsz még hozzá, szóval rengeteg lehetőség van benne.

ke_pernyo_foto_2018-02-01_18_29_54.png

Apránként elkezdtem insta sztori videókat gyártani, aminek az lett az eredménye, hogy 150 000-rel nőtt a heti elérésem. Ez azért elég szép eredmény. Nem is csináltam minden nap, mégis egy hét alatt megduplázódott az insta sztorijaim megtekintése. Szép lassan elkezdem a többi formátumot is kihasználni, jönnek az élő bejelentkezések, és a fenti videóhoz hasonlók, pl. az interjúim alapján, és persze sok-sok meglepetéssel készülök..

Ha kíváncsi vagy arra, hogy hogyan tudsz olyan tartalmat gyártani, ami hirdetés nélkül is elérést hoz, ha szeretnéd látni, hogy pontosan hogyan is használom a fenti appokat (és azokat, amikről itt nem is írtam), vagy hogy miképp gyorsítják és könnyítik a munkámat, akkor az első online kurzusom Neked fog szólni!

Szeretnél soron kívül értesülni az online kurzus indításáról?
Regisztrálj ITT!