A blogmellékletben és a Facebookon is találkozhattál már Tusnádi Roland nevével, akivel jó pár hónappal ezelőtt kezdtem el dolgozni az énmárkáján. Az már az első e-mailjéből is kiderült, hogy pontosan tudja, mit akar, és amit ő egyszer a fejébe vesz, azt bizony végig is viszi. Kíváncsi voltam, hogy mi történik akkor, ha beleteszi minden energiáját abba, amit csinál. Energikus, pozitív, olyan karakter, akit az életedben akarsz tudni - a közösségi médiában pedig ez a siker egyik titka..

kepernyofoto_2017-02-05_15_49_32.png

Nem gondolom, hogy a jövőben túl sok szüksége lesz a segítségemre, viszont az elején a hatékonyabb, könnyebb, látványosabb és gyorsabb indulásban tudtam támogatni - és legyünk őszinték, ez az egyik legfontosabb dolog, ugyanis elkezdeni és rendszert találni az új instagram sztorikkal, Facebook posztokkal, és videókkal tűzdelt világodban a legnehezebb.. :)

Innentől kezdve minden hónapban bemutatok valakit azok közül, akikkel dolgozom. A sztorijára épített speciális kérdéseket küldtem neki, próbáltam azokra a dolgokra kiélezni az anyagot, ami ténylegesen erős abban, amit csinál, vagy aki ő valójában. 

1. Miért pont velem szerettél volna a márkádon dolgozni?

Számomra nagyon fontos, hogy amikor belevágok egy új projektbe, akkor az adott terület számomra emberileg és szakmailag leghitelesebb képviselőjét felkeressem és tőle tanulhassak. Ilyenkor őszintén leírom, hogy miért vele szeretnék együtt dolgozni, miért tartom őt hitelesnek abban, amit csinál. Nagyon fontos továbbá, hogy az illető szakmai tapasztalatán felül azt érezhessem, hogy hasonló a gondolkodásmódunk. Nálad a jelentkezésem utolsó mondata ez volt: “úgy érzem jelenleg is, mintha egy régi barátnak írnék levelet”, bátran állíthatom azóta is mindig így érzem és ez nagyon könnyűvé teszi a közös munkát.

2. Mi volt a végső indok, ami rávett arra, hogy elindulj ezen az úton?

Egy barátom születésnapi buliján elkezdtem beszélgetni pár ismeretlen emberrel és egymástól függetlenül közölték, hogy olvasták az összes bejegyzésemet, amin én eléggé meglepődtem, hiszen addig csak a privát facebookomon jelentek meg az írások. Elképesztően pozitív volt az emberek véleménye, ami nagyon jól esett, de páran megjegyezték, hogy kényelmetlen számukra egy ismeretlen profilon való keresgélés. Innen egyértelmű volt a következő lépés.

3. Milyen háttérből jöttél? Támogattak? Értél-e már valaha sikert? 

Azt gondolom nagyon szerencsés vagyok ebből a szempontból, hiszen édesanyám nevelése azon alapult, hogy bármit elérhetek az életben, ha kitartóan teszek érte. Így alapból mindenhez úgy álltam hozzá tinédzser koromtól kezdve, hogy sikerre szeretném vinni az adott projektet. Az első nagy személyes sikerem az a online pókerjátékos karrierem volt. Itt sikerült megvalósítanom az álmom, amit 14 évesen kitűztem magam elé, hogy egyszer Thaiföldön élhetek majd digitális nomádként. Miután Thaiföldről hazaköltöztem azt éreztem, hogy új kihívásra van szükségem, ezért rövid idő múlva abbahagytam a pókert, hogy egy másik vágyamat valósítsam meg és elkezdhessek interjúkat, filmeket készíteni. Soha nem fogom elfelejteni milyen érzés volt, amikor az első portréfilmem néztem. Folytak a könnyeim, hiszen tisztában voltam vele, hogy mennyi lemondással, kockázattal és munkával járt annak a 20 perces filmnek a létrejötte. 

img_3133.JPG

4. Voltak kétségeid az induláskor? 

Volt bennem egy belső ellenállás, kicsit úgy éreztem, hogy a személyes márkaépítés elveszi a szenvedélyt és szabadságot, amit az írás előtte adott. Valójában nem volt szó másról, minthogy több feladatom lett, mint előtte és szükség volt arra, hogy jobban megszervezzem az életem. Másik oldalról pedig amit utána kaptam, hogy már nemcsak írásban élhetem meg a kreativitásom, hanem ha kedvem tartja fényképekben instagramon, vagy rövidebb bejegyzsésekben facebookon, esetleg vlog által youtubeon ez újra előhozta a tanulás iránti szeretetemet. Azt fontosnak tartom azonban kiemelni, amit te is sokszor elmondasz, hogy nem kell mindenhol jelen lenni, mindenki csak és kizárólag azokat a felületeket használja, ami számára izgalmas. Engem például snapchaten nem fogtok megtalálni. 

5. Mi a legnagyobb kihívás az énmárkád építésében?

Az elmúlt években nem készítettem fényképet, vagy videót, ha jártam valahol, annak ellenére, hogy gyermekként imádtam fotózni. Azt gondolom, amikor 18 évesen nem vettek fel televíziós műsorkészítőre szakra az olyan csalódás volt számomra, hogy évekig emiatt nem fogtam a kezemben fényképezőgépet. Egyszerűen elkönyveltem magamban, hogy ez nem az én utam. Azonban a 2015-ös évem első fele elég intenzív aról szólt, hogy jobban megismerjem önmagam és egyértelműen láttam, hogy újra kamerát szeretnék ragadni. Amikor elfogadtam, hogy a tartalomgyártás nem elveszi az adott pillanat megélését, hanem csak megörökíti azt, akkor tudtam először igazán szabadjára engedni a kreativitásom. 

 6. Kikkel dolgozol? Kik teszik könnyebbé a folyamatot?

A hatékony fejlődést még pókerjátékosként tanultam meg. A lehető legjobb teljesítmény érdekében ott igencsak széles a skála, hogy milyen lehetőségekkel élhetsz, kezdve attól, hogy a játékod technikai szemzögből elemzed azon keresztül, hogy egészséges életmódot élsz, egészen addig, hogy odafigyelsz arra, hogy érzelmi szempontból is teljes és kiegyensúlyozott legyél. Ezt próbálom itt is alkalmazni, hiszen szakmailag elsősorban a mi közös munkánk által feljlődök, az előadásmódomon Várnai Klári, a beszédtanárnőm csiszol.

pic.png

7. Mi volt a pitched a Vodafone döntőjében, amivel nyertél?
Mit gondolsz, mi volt az oka annak, hogy az első helyen végeztél?

A pitchem egy Youtube műsor volt, ahol hozzám hasonló korú sikeres fiatalokkal fogok interjúkat készíteni. Ezzel az a célom, hogy bemutassam mennyi átdolgozott éjszaka, mekkora kitartás és milyen érzelmi megpróbáltatásokkal jár együtt legtöbbször a sikerig vezető út. Azt gondolom az első helyezésemnek jelentős tényezője volt az, hogy a döntőbe már úgy érkeztem, szakzsargonnal élve, hogy volt egy “létező termékem”. Ezáltal a zsűri láthatta, hogy ez nem csak egy fellángolás számomra. Az első pillanattól fogva éreztem, hogy megéri sokat dolgoznom érte, emlékszem az eredeti pitchem éjszakába nyúló gyakorlása miatt később mentem a TED konferenciára, annak ellenére, hogy csak 3 órát aludtam így is. 

8. Majd 1000 követő csupán pár hét leforgása alatt.
Mindez egy tesztből indult, amit a saját oldaladon indítottál el. Gondoltad volna, hogy ekkora figyelem szegeződik majd Rád? 

Minden várakozásomat felülmúlta a növekedés gyorsasága, de ami mostanában nagyon motivál az a remek közösség, ami elkezdett kialakulni. Többször kérem ki az olvasók véleményét, mert azt gondolom nagyon érdekes és tanulságos kommentek érkeznek a bejegyzések alatt és ez talán a legtöbb, amit kívánhatok.  

9. Mi a terved az idei évre?
Miért érdemes Téged követni? Mi az az érték, amit át szeretnél adni másoknak? Mit kapok, ha követlek?

Az idei évben jó pár nagyobb projektet szeretnék megvalósítani. Kezdve a Youtube műsorral, folytatva a kolumbiai digitális nomád kalanddal tavasszal és év végén egy ázsiai projekt is tervben, de erről egyelőre részleteket nem árulhatok el, mert csak most kezdtük a tárgyalásokat. Én azt szeretném, ha sokkal többen hinnék el magukról, hogy bármire képesek és valóban csak a képzeletünk szab határt annak, hogy mit valósíthatunk meg. Boldoggá tenne, ha azt látnám, hogy többen mernek bátran lépni és foglalkoznak olyan projektekkel, amiben megtalálják saját magukat.

10. Mi az, ami boldoggá tesz abban, amit csinálsz? 

Azt hiszem az a hihetetlen mértékű kreatív szabadság, amit kaptam azáltal, hogy megoszthatom a saját történetem. Beszélgethetek olyan emberekkel, akik valódi példaképek és közben olyan projekteken dolgozhatok, amelyekre mindig is vágytam. Úgy érzem megtaláltam a saját hangom és ennél nincs nagyszerűbb érzés. 

A következő felületeken tudod követni őt: 

Facebook: https://www.facebook.com/tusnadiroland
Instagram: https://www.instagram.com/roland.tusnadi/
Youtube: http://bit.ly/TusnadiRoland-Youtube
Blog: http://tusnadiroland.hu