Azt mondják, a mai világban bárki lehetsz, bármit megtehetsz, de arról nem nagyon beszélnek, hogy hogyan - miközben rengeteg kiaknázatlan lehetőség létezik. Összegyűjtöttem pár kivitelezhető ötletet arra az esetre, ha szeretnéd átírni az életedet, és végre a saját főnököddé válnál! Több lehetőség van előtted, mint gondolnád. A kérdés az, hogy mi érdekel, mi az, amit nagyon élveznél, ami miatt reggel kipattannál az ágyból? Ugyanis csak elegendő motivációval leszel képes a saját főnököddé válni…

kepernyofoto_2016-07-29_12_12_32.png

1. Hol kezdjem?

Biztos vagy abban, hogy ideje új területen kipróbálnod magad, de túl sok minden érdekel? Mi lenne, ha összeírnád az összes olyan dolgot, amit szeretsz csinálni? Gondolj vissza az elmúlt éveidre. Mik azok a tevékenységek, amikkel amikor foglalkoztál, boldoggá tettek?

Pl.: írás, kreatív koncepciók összeállítása, design, otthon, ruhák, DIY, főzés, tanácsadás, tanulás, rajzolás, bármi.

A következő lépés legyen az, hogy válaszd ki a legmeghatározóbb 4-et, regisztrálj fel a Skillshare-re, és oszd be hetekre a fenti feladatokat. Egy hét, egy tevékenység – ásd bele magad, tanulj (a Skillshare-en rengeteg témába vágó kurzust találsz). Ahogy lejárt az egy hét, jöhet is a következő.

Hogy ez miért jó?

Nálam azért vált be, mert egy héten át csak egy dologra fókuszáltam ahelyett, hogy egyszerre 5 dolgot szerettem volna az életembe hozni. Emellett pedig a hét végére mindig letisztult az, hogy mivel szeretnék foglalkozni és mivel nem. Ráadásul 4 hét múlva egyszerűbb lesz összeállítanod azt a valamit, amivel és ahogyan foglalkozni szeretnél (hogyan kapcsolódik mondjuk a blog a márkákhoz, mi az egyedi abban, amit csinálsz, stb.). Adj időt magadnak, semmi értelme kapkodni!

2. Tanulj!

Tegyük fel, most már tudod, hogy mit szeretnél. Nézd meg, hogy ki kínál az adott területen oktatást – nem kell túl sokáig keresgélned.. Már jó pár hónapja annak, hogy a Marketing Szuperkonferencián hallottam előadni a Metropolitan egyetem egyik oktatóját. Megdöbbentően képben volt a jelenlegi piaccal – és ezzel most nem degradálni próbálom az egyetemi tanárokat, de sajnos a többségük még mindig 20 évvel ezelőtti könyvekből tanít. Egy olyan rohamléptekben fejlődő világban, mint a mai, akkor adsz használható tudást a diploma mellé, ha figyeled, hogy mi történik, és át is adod a tudásod – ez például online marketing és social media területen fontosabb, mint gondolnád.

A konferencián a leghátsó sorban ültünk Hozleiter Fannyval, aki szintén felkapta a fejét rájuk. Rögtön rájuk is kerestünk, aztán beszéltünk is róla, hogy régen ez mennyire jól jött volna. Utána még otthon is megnéztem a szakokat, és nem is ez volt a lényeg.. Hanem az oktatók, akik viszont olyan magas színvonalúvá teszik a képzést, ami tényleges értéket fog képviselni a piacon. Nekem bőven elég az, hogy a Marketing Commando-tól jól ismert Wolf Gábor is tart náluk órákat. Ha most kezdeném a pályát, biztosan jelentkeznék, ugyanis van mit tanulni tőlük. Elég csak végigfutni az Executive MBA – Stratégiai marketing szak oktatóinak listáját - Büttl Krisztiántól én is szívesen tanulnék.

Összegyűjtöttem pár ötletet azoknak, akik szeretnének a szenvedélyüknek élni, és a saját maguk főnökévé válni – hogy akár az első félév után vissza is keressék az egyetem árát..

Verzió 1.

Tegyük fel fashion blogger szeretnél lenni, és már azt is tudod, hogy ahogy Drencseva Natinak, egyszer Neked is lesz egy jól menő márkád. Nos, miért nem kezded az alapoknál? Már létezik Divat és luxusmárka menedzsment szak, ahol mindent megtanulhatsz, amire szükséged lehet. Ráadásul már a tanulmányaid közben elkezdhetsz blogolni, építeni a kapcsolataidat, és alkalmazni a tanultakat – így már akár a diplomád megszerzése előtt pénzt kereshetsz belőle.

Részletek: Divat és luxusmárka menedzsment szak 

Verzió 2.

Zseniális érzéked van az emberekhez, de nem szeretnél pszichológus lenni? Lehet, hogy érdemes lenne kipróbálnod a Coach képzést, ahol viszont mindent megtanulhatsz ahhoz, hogy segíthess másoknak. Ez szintén egy olyan terület, ahol már időközben elkezdheted építeni a saját márkádat, hogy aztán mindenkitől függetlenül meg tudj maradni a területeden – hiszen azt is tudjuk, ma már szinte "mindenki coach". A kérdés az, hogy Te miben lennél más, mint a többiek? Ha van rá a válaszod, ha tudod, hogy mi a szupererőd, már lehet is jelentkezni, és kezdheted is építeni a márkádat!

Részletek: Coach képzés

Verzió 3.

Az elmúlt 3 évben több, mint 100 teltházas előadást tartottam. A szervezők egy jelentő része 30 év alatti, és többen bizony a meghívásom előtti hónapokban döntöttek úgy, hogy kipróbálják magukat rendezvényszervezőként, így kiváltották a vállalkozói igazolványukat. Viszont van itt valami: hiába tesznek bele mindent, még így is volt olyan, hogy egy teltházas előadás sem volt elég arra, hogy a költségeiket fedezze.

Ez is egy szakma, amit meg kell tanulni ahhoz, hogy a lehető legjobb eredményt kaphasd a végén. Tudnod kell, hogy mikor kell indítani a hirdetéseket, milyen felületeken, ki a célcsoport, hol éred el őket, milyen helyszínek állnak rendelkezésedre (+ ár), van-e lehetőség szponzorok bevonására, jó, ha van kapcsolatod a helyi médiával, stb.. Ez is egy olyan terület, amit már a tanulmányaid közben is elkezdhetsz építeni online, és egész gyorsan vissza is tudod szerezni a szak árát.

Részletek: Kreatív event menedzsment

Verzió 4.

Ha nem úgy alakult volna az életem, ahogy, már biztosan valamelyik kiadónál kötöttem volna ki, és könyveket menedzselnék. Eszméletlenül izgalmas az, hogy amikor egy kiadó évente több, mint 100 könyvet ad ki, hogyan éred el azt, hogy mind valamilyen formában elérje a közönségét. Létezik már Könyvmenedzsment szak, ahol a megszerzett tudást tökéletesen alkalmazhatod bármelyik kiadónál – de ha tegyük fel szemfülesebb vagy, létrehozol egy márkát, és egy-egy nagyobb projektre szerződsz a kiadókkal. Több pénz, színesebb referencia, és soha nem unod meg azt, amit csinálsz.

New Yorkban találkoztam a Book Sparks csapatának egyik tagjával (ők pont valami ilyesmit csinálnak ügynökségként), aki rengeteget mesélt arról, hogy nemcsak a kiadók, de az egyes szerzők is rengeteg pénzt költenek el náluk csak azért, mert azt szeretnék, hogy a könyvük ott legyen mindenhol. Nem hiszem, hogy otthon jelenleg létezik könyvmenedzsmentre épülő ügynökség.. Miért ne kezdhetnéd el az elején kicsiben, ügyfelekkel? Vannak kiadók, akik erre egyáltalán nem költenek, de rengeteg self-publishing szerző van, akiknek szüksége van segítségre.. (Nézz szét a publio.hu-n!)

Részletek: Könyvmenedzsment

Tény, a hazai piac kicsi, de gondolj csak bele Fördős Zé sztorijába: a megjelenése előtt már tucatnyi sikeres gasztroblogger volt a piacon, mások lehet, hogy azt mondták volna nekik, hogy semmi értelme annak, amit csinál.. Aztán nézd meg. Alig egy év alatt mindent elért a piacon: menő vlog, TV műsor - ok -, saját kiadású könyv.. Mindez csak azért, mert hihetetlenül megnyerő a stílusa, a tudása az adott területen pedig megkérdőjelezhetetlen. Valahogy így kapcsolódik össze a karakter és a tudás a közösségi médiában. A kérdés, hogy benned van-e az a plusz, amivel át tudod írni az életed? Ha úgy érzed igen, többet ne mások életére mutogass, hogy „neki mennyire jó!”, hanem változtass. Rengeteg munkával fog járni, de megéri.. Jelentkezz még ma ITT a szakok egyikére, és változtasd meg az életed.. Ma már semmi sem lehetetlen.