Vagy egy éven át állítottam meg magam egyetlen mondat miatt: "vigyázz, ha túl sikeres leszel, ha sokat utazol, ha boldog vagy, az emberek utálni fognak." Már nem is értem, hogy miért hagytam ennek a gondolatnak teret, hiszen tökéletesen tisztában voltam azzal, hogy rengeteg energia van bennem, és ha nem használom fel, engem fog felemészteni - ami meg is történt. Egyetlen év alatt kétszer kellett kivizsgálásra mennem. Akkor döntöttem úgy, hogy teszek arra, hogy ki mit gondol, én boldog szeretnék lenni. Attól, hogy mások nem így élnek, én jól szeretném érezni magam a bőrömben, és úgy gondolom, mindez egy döntés kérdése - vagy is sok apró döntésé, és még több lépésé.

kepernyofoto_2016-04-05_20_22_50.png

Aztán az első mondatban megfogalmazott állítás teljesen átíródott bennem: minél boldogabb és kiegyensúlyozottabb életet tudok élni (ami persze azért sikerül, mert nem maszkok mögött élek, hanem szabadon, amit az a döntés ad, hogy azzal foglalkozom, amit szeretek), az mások számára is inspiráló példa tud lenni. Bár már rengeteg példa van arra, hogy a saját területeden is érhetsz el hosszan tartó sikereket, valahogy mégis félúton elakadnak, és általában a döntő többség azt hallja meg, amikor valakinek nem sikerült. Hiszen a másik verzióra olyan könnyű rávágni azt, hogy "neki könnyű volt!", meg "de ő olyan ügyes!" ... Közben semmit sem tudsz a hátteréről. 

Ma összeállítottam egy posztot arról, hogy mik azok az apróságok, amik hatással lehetnek az életedre. Mind apróság, nem mondok velük újdonságot, de még az is lehet, hogy találsz valamit, amiről már rég elfeledkeztél. A korlátozó félelmeknek van egy jó tulajdonsága: ha hiszel magadban és pozitívan bánsz magaddal, egyszerűen eltűnnek, ugyanis nincs létjogosultságuk az életedben. 

VISELKEDJ POZITÍVAN

1. Magaddal szemben

Felejtsd el az önbíráló, visszahúzó gondolatokat! Semmire sem mész velük. Képzeld csak el, hogy ott van előtted a cél, te meg hatalmas kősziklákat pakolsz magad elé minden egyes negatív gondolattal. Időt vesz el az, hogy körbejárod, próbálod megfejteni, azt gondolod, hogy valaki odatette eléd, miközben át tudnál rajta sétálni, hiszen csak egy illúzió. 

TIPP: Ha másokat meg tudsz nyugtatni, ha másokkal tudsz kedves lenni, próbáld meg ugyanezt magaddal! Figyeld meg egy héten át, hogy mi történik, ha CSAK pozitív megerősítéseket használsz a magaddal történő kommunikációban! Például amikor otthon vagy, és magadban beszélgetsz (tudom, hogy meg szokott történni, ha nem hangosan, akkor csak magadban.. figyeld csak meg! Folyamatosan zajlik egyfajta kommunikáció közted és közted :) ), figyelj oda arra, hogy ez hogyan néz ki, ugyanis ezt fogod kommunikálni a külvilág felé is, ezek a gondolatok pedig nagyban meg fogják határozni azt, hogy mit tapasztalsz!

Biztasd, dícsérd meg, jutalmazd magad! :) 

2. Másokkal

Ha képes vagy feltétel nélkül szeretni magadat - akkor sem használsz bántó kifejezéseket, amikor valami nem sikerül, nem mondasz olyanokat, hogy "de béna vagy" -, akkor ez a másokkal való kapcsolataidon is meg fog látszódni. Változni fognak. Gondolj csak bele: ha pozitívabban gondolkodsz, ha bármilyen körülmény vesz körül, te akkor is szereted és pozitívan bírálod magad, ugyanezt is fogod kommunikálni, a barátaid pedig bátrabban nyílnak meg előtted, ugyanis látják: bármi is történjék, elfogadod, nem bántod magad érte - és biztosan őket sem fogod lehúzni, ha valami nem sikerül nekik. 

GONDOLKODJ POZITÍVAN

1. Fejben dől el

Nem fogok a Titokkal jönni, meg semmiféle elvont rendszerrel. Tessék belenézni egy-két Abraham Hicks videóba a Youtube-on, és megérted, hogy mi miért történik, hogyan korlátoznak vagy szabadítanak fel a gondolataid. Egészen zseniális az, amit csinálnak, imádom, hogy törvényeken alapszik, amik bármit csinálsz, működnek. Miért ne próbálhatnád meg, hogy pozitív várakozással nézel a jövőd felé? Nem azt mondod, hogy "úgysem sikerül", hanem hiszel abban, hogyha teszel érte, megtörténhet? 

Nézd csak meg, hogy milyen erőbedobással dolgozol a változásért, azért, hogy pozitívabb életet élhess. Ha tudatos vagy, tudod, hogy mennyi munka ezt fenntartani. Fogadd el azt a sok jót, ami ezzel jár. 

2. Kikkel veszed körbe magad

Ne fogadd be a félelmeiket csak azért, mert elég hangosak az ő életükben. Küldd el őket, nincs szükséged rájuk. Hiába adod meg a lehetőséget a változásra, ha a másik még nincs rá kész, nem fogadja majd el. Ennyire egyszerű ez. De ha folyton azért állítod le magad, mert akkor ugyanott maradsz, ahol a barátaid, akkor érdemes elgondolkodni, hogy valóban ez tesz-e boldoggá? 

A legjobb példa erre a negyedéves workshopos találkozó. Úgy 30-an jeleztek vissza az eddigi résztvevők közül, ami nagyon szép arány, még annak ellenére is, hogy a résztvevők 90%-a vidéki vagy külföldi. Azért szerveztem meg ezt a vasárnap délelőttöt, mert azt mondták, hogy annyira jó lenne mindig ilyen pozitív emberek között tölteni az időt - amikor viszont ott volt a lehetőség, alig 10-en jelentek meg. Persze többen lebetegedtek, vagy családi program jött közbe, de érdemes megnézni ezt a példát is: valójában talán nem is akarnak pozitív emberek között lenni, mert akkor muszáj lenne változtatni, ami fájdalmas. Arról is beszélgettünk, hogy sokaknak egy ilyen helyzet nagyon idegen, ugyanis olyanokkal töltenek két órát, akiket nem is ismernek, és egy ilyen alkalom már rég a komfort zónán kívül helyezkedik el. Ráadásul senki sem hozhatott kísérőt. A rendezvény teljesen ingyenes volt, és a legjobb lecke, amit valaha kaphattam. Ha valaki nincs kész arra, hogy boldogabban éljen, bármilyen segítséget adhatsz neki, nem fogja elfogadni, mert a félelmei sokkal hangosabbak, azok pedig szépen alakítják a kifogásaikat - és újra: tisztelet a kivételnek. 

TÖRŐDJ MAGADDAL

1. Étkezz pozitívan

Az életmódomból kifolyólag folyamatos kihívást jelent az, hogy megfelelően étkezzek, de igyekszem megoldani a magam módján, hiszen másképp semmi energiám sincs, és nem tudok dolgozni. Régen aztán teljesen mindegy volt, hogy mit ettem, mindig volt energiám - ma ez már egy picit másképp van. Reggeli nélkül ma már nem tudok létezni. Volt időszak, amikor nem szántam rá időt, meg is lett az eredménye. Mára beépítettem a reggeli rituálémba a reggeli műzlit, így az ébredés utáni első 20-30 perc nyugalomban, telefon és laptop nélkül telik, most hogy már jó idő van az erkélyen. Teljesen máshogy indul a napom, ha az ébredés utáni első órában legalább fél liter vizet megiszok, kávéra sincs szükségem. Apropó: a múltkor írtam már egy appról, ami segít abban, hogy annyit igyál, amennyire ténylegesen szükséged van. Lassan 2 hete napi 2,5-3 liter folyadékot iszok meg, ami eddig lehetetlennek tűnt! Eredmény: heti maximum 2 kávé - az is csak az ízéért -, a napi 2 helyett. :)

2. Mozogj pozitívan!

Régen mindig csak halogattam az edzést, elkezdtem, de soha nem csináltam végig. Több, mint 2 hónapja járok edzeni, és nagyon büszke vagyok arra, hogy képes vagyok minden edzésen legyőzni magam. Hihetetlenül jó hatással van rám a mozgás, megkaptam azt, amiért jöttem: energikusabb vagyok, nem fáradok el olyan hamar. Ha nem adod meg a testednek azt, amire szüksége van, hosszú távon nagyon rosszul tudsz járni.. 

3. Énidőzz! 

Találd meg azokat a dolgokat, amik feltöltenek, és szánj rájuk időt! Ez megint a "megérdemlem" attitűd erősítéséről szól. Tudom, időkiesés, ha elmész egy masszázsra, vagy megnézel egy filmet, esetleg találkozol egy órára a barátaiddal, de mi lenne, ha másik oldalról néznéd a helyzetet? Ezek a programok annyi energiát adnak - hiszen visszatöltenek- hogy azokat a feladatok, amikkel órákat töltöttél volna, most lehet, hogy töredéke alatt elvégzed! Engedd meg magadnak a jót, töltődj fel, tudd, hogy mi tölt fel, és átalakul az életed. 

Nekem például a reggeli rituálém után (rövid meditáció, reggeli) mindig következik legalább 10-15 olyan perc, amikor Jimmy Fallont nézek, vagy a kedvenc Youtube-osaimat. Mindig érzem, hogy épp mire van szükségem, és azt is tudom, hogy mik azok a számok, interjúk a múltból, amik rá tudnak hangolni az aktuális napra. Számomra az is nagyon fontos, hogy minden héten legyen legalább 2 nap, amikor Skype-olhatok/FaceTime-olhatok a kinti barátaimmal. Imádom tudni, hogy mi van velük. Nekem még a masszázs segít sokat, az edzés félig-meddig énidőzés, imádok sétálni a természetben, kirándulni, utazni, olvasni, és ami a leginkább feltölt, az a tanulás (Skillshare). 

kepernyofoto_2016-04-27_11_35_21.png

Téged mi tesz boldoggá?

Ha tudod, hogy mitől lennél boldogabb, miért hátráltatod még mindig magad? Érdemes ezen is elgondolkozni. Ha pedig tisztában vagy azzal, hogy neked mi működik, nyerj vele! Írj egy esszét a Nestlé Élj pozitívan pályázatára, és nézd meg ITT, hogy mi mindent nyerhetsz! :) Alig várom, hogy lássam az írásaitokat! :)