Emlékszel még a januári lendületre, amivel belevetetted magad a céljaidba? Olyanokat mondtál, hogy most majd minden megváltozik, és 1-2 hétig tartottad is a fogadalmaidat, aztán valami történt.. Már te sem tudod, hogy miért, de szépen visszazuhantál a régi valóságodba, és egy tapodtat sem léptél előre - azt pedig már te is tudod, hogy felesleges más eredményt várni, ha mindig ugyanazokat a dolgokat ismétled.. Ha még mindig egy helyben toporogsz, miközben változtatni szeretnéll, de te magad sem érted, hogy miért fulladsz le folyton, a mai posztot imádni fogod. 

kepernyofoto_2016-04-01_20_47_28.png

1. Elő a januári célokkal! 

Vagy a februáriakkal, vagy egyszerűen csak azokkal, amikkel elakadtál. Onnantól, hogy rákapsz a következő folyamat ízére és működtetésbe hozod, automatikusan kikerülsz azok közül az emberek közül, akik csak januárban hozzák a nagy elhatározásokat, ugyanis folyamatosan célokat fogsz kitűzni és megvalósítani. Tény, jó úgy nekilátni az évnek, hogy tudd, min szeretnél változtatni az előzőhöz képest, de a legjobb, ha az év többi hónapjában is megtartod ezt a fajta lendületet. 

Nézd végig a céljaidat:

  • hol akadtál el?
  • miért tűzted ki ezt a bizonyos dolgot?
  • mi vette el a kedvedet?
  • valóban fontos számodra?
  • mennyi idő után adtad fel?
  • megadtad az esélyt ennek a bizonyos dolognak, hogy egyáltalán beinduljon? 

2. Csináld magadért! 

Miután válaszoltál a fenti kérdésekre, tisztítsd még jobban le őket. 
Mi áll a célod mögött: azért tűzted ki, mert ez a valami mindenki számára fontos körülötted, azért, mert valakit boldoggá szerettél volna tenni vele, vagy mert úgy gondolod, ezt kellene csinálnod? Ez a három dolog alapvetően meg fogja ölni a motivációdat, ugyanis nem magadért teszed azt, amit. Bosszantani fog, hogy ez az egész nem rólad szól, hanem valaki másról - az már teljesen mindegy, hogy bizonyítani vagy megfelelni szeretnél. Takarítsd le a céljaidat ilyen szempontból, tudd, hogy mit miért csinálsz! 

Nézd csak meg az edzőtermeket: januárban még mind tele volt, mostanra azért már tényleg csak az elszántak maradtak. Meg sem adták az esélyt arra, hogy legyőzzék saját magukat, hogy sikerélményt szerezzenek. Bear Grylls ezt a pontot csak 'bukásként' írja le. Izgalmas látni azt, hogy az, ami egyik héten még nehézséget okozott, a másik héten már könnyedén megy, és képes vagy fejlődni. A kérdés csak mindig az, hogy folytatod-e az edzést a bukás után, vagy feladod. Én folytattam, és hihetetlenül élvezem.

"Az alkalmazott edzésfajtától (kettlebelles, saját testsúlyos és Primal Power) függetlenül arra kell törekedned, hogy elérd azt a pontot, amikor úgy érzed: már nem tudsz még egy ismétlést vagy egy újabb gyakorlatot végrehajtani. Ezt hívjuk „bukásnak”." - Bear Grylls

3. Teremts egyensúlyt! 

Lassan 10 éve tesztelem, hogy mi működik, ha célok kitűzéséről és megvalósításáról van szó. Nagy céljaim vannak, amik előbb jelennek meg az életemben vízióként, mint gondolat formájában, és sok esetben elképzelésem sincs, hogy hogyan lássak neki a megvalósításnak. Folyton visszakúsznak az életembe, és addig nem hagynak nyugodni, amíg meg nem valósítom őket. Az elmúlt hetekben rengeteg produktivitással és célkitűzéssel kapcsolatos anyagot olvastam, és tananyagot kutattam fel, így jutottam el a Franklin Covey-hoz (a világ egyik legnagyobb felnőttképzési vállalata). Az egyik anyagban olvastam valamit, ami nagyban megmagyarázta azt, hogy miért működik az, amit hónapok óta csinálok. 

Ahhoz, hogy végig tudd vinni a céljaidat anélkül, hogy elmenne a kedved, fontos, hogy mindig legyen energiád. Ehhez csak pár dologra kell odafigyelned, ők lennének azok:

- az emberi kapcsolatok ápolása: különíts el a naptáradban hetente minimum két olyan időpontot, amikor a barátaiddal vagy (olyanokkal, akik céltudatosak, pozitívak, feltöltenek!). Nekem az vált be, hogyha ezeket a találkozókat a nap végére teszem, hiszen a nap első felében vagyok produktívabb, utána jöhetnek a tárgyalások, pici pihenő, ezalatt az idő alatt este 6-7 körül jöhetnek a baráti találkozók, és ha még bírom energiával, este 10 után jöhet a következő műszak.

FONTOS: ne legyen lelkiismeretfurdalásod, miközben a barátaiddal töltesz időt! Igen, tudom, rengeteg munkád van, és az az egy óra, amit ott töltesz luxus, de hidd el, sokkal hatékonyabb leszel, ha nem zsarnokoskodsz magad felett! Lehet, hogy a másik egyetlen mondatával elindít benned valamit, amire nélküle rá sem jöttél volna. Az is nagyon lényeges, hogy tudasd velük, hogy tegyük fel 1 órád van, és utána menned kell. Ha tudatos vagy a saját időddel szemben, sokkal eredményesebb tudsz lenni. 

- a mozgás: azért kezdtem el edzeni járni, hogy több energiám legyen. A tavaszi fáradtság nálam már vagy egy éve tartott, és kezdett elegem lenni belőle, ahogy abból is, hogy nagyon hamar elfáradtam - miközben rengeteg energiára volt szükségem. Hogyan tudnám a céljaimat valóra váltani, ha két emelet megmászása után levegőt sem kapok? 

- étkezés: tudom, mindig rohansz, de érdemes legalább havonta egy estét arra szánni, hogy olyan megoldások után kutass, ami működik. Tegyük fel kereshetsz reggeli recepteket, amiket akár pár perc alatt elkészíthetsz, így nem reggel kell azon agyalnod, hogy mit egyél. Ugyanez igaz arra is, hogy mit vegyél fel. Sokkal szervezettebb lesz az életed, ha kihagyod belőle a reggeli "mit vegyek fel?" stresszt.. Erre a hétre nekem például az a kihívásom, hogy minél több folyadékot fogyasszak, és ezt meg is tartsam az életemben. Eddig nem figyeltem rá oda, így kb. 1-1,5 liternél megálltam naponta. Viszont kipróbáltam valamit, ami működik: rengeteg olyan app létezik, ami méri, hogy mennyit ittál az adott napon. Zseniális. Ami még érdekes, hogy mióta használom az appot, csak mentes vizet iszom, kávét pedig alig - ugyanis a kávé csak elvonja a vizet, szóval az csak lassítana a cél elérésében. Az már mellékes, hogy végre azt érzem, szükségem sincs kávéra, anélkül is tele vagyok energiával. 

App javaslat: Daily Water, akinek pedig ez sem jön be, akkor még mindig kipróbálhatja a Plant Nanny-t, ahol azzal tudsz életben tartani egy növényt, hogy folyamatosan jelzed, hogy mennyi folyadékot vittél be az adott napon. Az app kiszámolja, hogy mennyi folyadékra van szükséged, és ha ezt nem éred el az adott nap, elszárad a növény.

img_3417.JPG

- alvás: Sokan győzködnek arról, hogy nekik bőven elég a napi 3-6 óra alvás, én ezzel nem értek egyet..  Ahhoz, hogy kialudd magad kell a 8 óra, és ha nincs meg, még az is előfordulhat, hogy nem tudsz annyira jól koncentrálni - így a feladataidat sem olyan minőségben fogod elvégezni, ahogyan azt szeretnéd. 

TIPP: Alakíts ki esti rituálékat, amikkel ráhangolódsz az alvásra. Vedd le a hangot a telefonodról estére, és ne töltsd az ágyad mellett, sőt, hagyd a nappaliban, vagy a konyhában. Nincs is annál rosszabb, mint amikor a telefonod rezzenése ébreszt hajnal 3-kor.. 

- pihenés, feltöltődés, énidő: minden héten szerda magasságában már előre leegyeztetem a következő heti énidős programjaimat: előre bekerül az edzés, a coach, a masszázs (2 hetente), a baráti találkozók, az utazásaimat előre pár hónapra tudom, így mindig megvan, hogy mi visz előre. Ezek után kerülnek be az előadások időpontjai, a megbeszélések, a konzultációk, a maradék időben pedig tanulok, képzem magam. 

4. Gyárts feladat térképet! 

Bár nálam működik a listák írása és pipálgatása is, szerettem volna ettől egy sokkal hatékonyabb megoldást, olyat, ami színesebb, izgalmasabb, és sokkal átláthatóbb. Valami, ami kikerülhet a falra, és mindig a szemem előtt van, és nem felejtem el a célt. Több kapmány kapcsán hasznátlam régen a MindMeistert, ami sokkal vizuálisabb és kreatívabb módon mutatja meg a feladataidat. Ahhoz persze, hogy ezt a lehető legegyszerűbben és leghatékonyabban és követhetőbben tudd megcsinálni, pontosan ki kell találnod, hogy az életed melyik területén mire van szükséged, és a legapróbb lépésekre lebontva tudnod kell azt, hogy hogyan juss közelebb a célhoz.

Ha érdekel, hogy
- hogyan tudod kitalálni, hogy merre tovább,
- hogy hogyan tudsz nem elveszni a feladatokban,
- hogyan tudsz elköteleződni a céljaiddal szemben, hogyan tudod személyessé tenni, 
Szóval ha érdekel a technika, amit én használok, az április 10-ei workshopomon személyesen tanítom meg.

mind-map.jpg

5. Mikor mit?

Előtted minden célod és a hozzájuk szükséges lépések is. Azzal nem lesz gond, hogy hogyan oszd le a céljaidat napokra, illetve hetekre, viszont van itt valami, ami lényeges: nézd meg, hogy a nap melyik részében milyen feladatokat tudsz ellátni, ugyanis ezzel még tudod növelni a hatékonyságodat.

Nekem például ez a következőképp néz ki:

- reggel: e-mail válaszolás, ajánlatok összeállítása, vázlatok összeállítása (előadásokhoz, workshopokhoz, készülő könyvhöz), kutatás az influencereim számára (technikák, ötletek kampányokhoz, inspirációk gyűjtése, stb.), számlák kiállítása,

- déltől estig: Délben általában az ebéd már egy megbeszélés keretében zajlik, majd egészen estig meetingeken ülök, esetleg az influencereimmel dolgozom 1:1-ben (Skype-on, vagy személyesen).

- este: ismerem magam, hulla fáradtan nem állítok ki számlákat, nem dolgozom ajánlatokon, VISZONT ilyenkor tudok írni, inspirálódni, tanulni. Minden héten fontos, hogy legalább 3 estét egyedül töltsek itthon, ilyenkor este 7-től írok, inspirálódom, tanulok. Ha ez megvan, utána a hét többi estéjén azt csinálok, amit csak szeretnék. Ilyenkor találkozom a barátaimmal, ilyenkor kapcsolódom ki és lazítok. De ahhoz, hogy ne legyen lelkiismeretfurdalásom akkor, amikor a barátaimmal vagyok, kell az, hogy meglegyen hetente ez a legalább 3 este, amikor kikapcsolok, meggyújtom a gyertyákat, bekapcsolom a hangulatvilágítást, és csak a céljaimmal kapcsolatos lépésekkel foglalkozom. Szuper fókuszált esték ezek, amik közül az egyik mindig vasárnap, amikor összerakom a következő heti célokat, és ellenőrzöm az összes olyan jegyzetet, e-mailt, amit az elmúlt egy hét alatt halmoztam fel. 

----

Ez az 5 pont még csak a teljes folyamat negyede.
Ha kíváncsi vagy arra, hogy
- hogyan is működik ez az egész,
- ha további technikákat szeretnél, olyanokat, amikkel VALÓBAN eredményeket érhetsz el,
- és tökéletesítheted a célkitűzési készségeidet,

akkor tarts velem az ÚJRATERVEZŐ workshopon április 10-én az Aria Hotelben! Megmutatom, hogy nálam hogyan működik a folyamat, és hogyan tartom fent FOLYAMATOSAN a célok állandó kitűzését és megvalósítását!
Csapj le minél előbb a helyedre! 

Regisztráció, ár, részletek: miniworkshopok@gmail.com

ujratervezo_workshop.png